onsdag 9 december 2009

1:a Stockholms Resan....

Denna helg som var åkte jag och mor till Stockholm över dagen. För min del blev det inte så mycket shopping denna gång men det blir nog mer helgen som kommer då jag och J ska dit. Vi började dagen med ett stopp på Sundbergs konditori i Gamla stan med varsin räk macka. Den var grymt god med handskalade räkor. Sen strosade vi runt på stan ett av de stopp vi gjorde var på H&M home showroom som ligger på Drottningatan 58. Hade ingen aning om att de såldes i butik. Jag kan verkligen rekommendera att titta in där. Men så länge får du titta på mina bilder här nedan.( Detta blev ett långt inlägg och slutar inte först du ser en gran.) Kram Jennie






Först tittar man i showroomet.......
Sen fick man ta en sådan här bricka och sätta fast som kylskåps magneter på de varor man ville handla. Kanske svårt att se vad jag köpte men ett jätte påslakan i vitt med en svart rand plus ett extra örngott, slog också till på två svarta prydnadskuddar. Sedan när man var klar fick man gå fram till kassan och då hämtade de varorna på ett lager bakom kassan. Jag tyckte det här sättet var både roligt och annorlunda att handla på. Magneterna var ut placerade både bredvid visnings ex. av produkterna och på denna vägg med alla varor samlade.





Det blev självklart ett stopp på NK där vi tittade på de fina jul skyltningarna. Det var väldigt mycket folk så det var svårt att ta bra bilder men ni får ett litet smak prov i alla fall. Om man är ute efter att få julstämning så ska man verkligen gå hit.






måndag 23 november 2009

Snart är julen här!


Bild lånad från Pottery Barn

Nu är det inte långt kvar till jul. Varje år kommer det som en chock för mig hur fort det går fram till jul. Man börjar först räkna veckor och sedan dagar. Men i år så blir det lungt på en front i alla fall. Pyntet det får jag spara på till nästa år. Jag längtar tills vi kan sitta framför vår kamin och elda, dricka glögg och äta pepparkakor. Men just nu kämpar J med att få våran kamin slät och fin. Det tar tid men det kommer att bli jättebra. Jag lovar att jag ska visa bilder snart men jag måste hitta laddaren till kameran först. Under tiden bjuder jag på denna bild från Pottery Barn

I dag har jag tagit en mysig fika med min vän M, på relativt nyöppnade Mocco (Ligger i söderbacken i centala Gävle) gud va goda sallader de hade. Dit kommer jag verkligen gå igen. Nu ska jag göra mig en kopp vanilj the sen blir det sängen nästa. God natt Kram Jennie

fredag 13 november 2009

Jag gjorde det igen!!! Typiskt mig råkade lägga till en bokstav för mycket i länken till
The Old Picture Company men HÄR är den rätta. Kram Jennie

På väggen


Bild lånad från Potterybarn

Denna bild tycker jag var väldigt inspirerande. Speciellt att de har satt tavellisten i vinkel längst med väggen. Vi har nästan bara svart vita foton hemma, men som är ner packade nu under renoveringen. Längtar tills jag kan sätta upp de igen, då de flesta påminner om våra resor vi gjort. Vi brukar köpa svart vita bilder i stället för någon ful typiskt turist grej. I bland har det inte varit bästa kvaliteten på passepartout så då har jag special beställt på t.ex Gallerix om måtten inte passat. Om det varit en bild av någorlunda standard mått så funkar IKEA.
Ett annat tips jag har är om man åker till Stockholm så besök The Old Picture Company som ligger i Gamla stan. De har jätte fina bilder oftast inramat och klart. De har också en e-butik den kan ni besöka HÄR

I kväll tänkte vi fortsätta med renoveringen, jag tror jag ska kvist lacka i vardagsrummet( Tak &Vägg) och J ska fortsätta med att putsa murstocken. Kram Jennie

tisdag 10 november 2009

Fel på länken

Jag gjorde något fel sist när jag försökte länka till Lexington. Men testa att gå in Här i stället.
Och jag lyckas inte heller redigera inlägget så som jag vill utan att ta bort allt. Se det tog inte så långtid till nästa inlägg Kram Jennie

Vart tar tiden vägen.....

Bild Lånad från Lexington

Det var alldeles för länge sedan jag bloggade sist. Tiden bara rinner i väg. Trotts att jag inte gjort ett skvatt har ju varit sjukskriven i nästan 3 månader. Ska verkligen bättra mig med inlägg. Renoveringen går framåt men just nu så känns det inte som några roliga bilder att visa. Som min svärfar sa i helgen det känns som en jätte stor bastu här inne nu. Vi har nämligen satt liggande panel i hela utbyggnaden från köket och delar av vardagsrummet. Med vi har inte målat det än. Kök och vardagsrummet är en öppen planlösning på nästan 65kvm så ni kan ju tänka er.

Jag har också planerat in två resor till Stockholm i december en med min mor över dan.
Den andra med J med vi ska då sova över på hotell Amaranten det ska bli så härligt.
Jag planerar redan in alla butiker jag skall besöka ett självklart stopp är NK där bl.a Lexington håller till. Tur att jag har en sambo som tycker att det är lika kul.
Jag lovar att inte dröja för länge med nästa inlägg Kram Jennie

fredag 11 september 2009

Walk-In-Closet

Bild lånad från FOTOBUCKET

Här om dagen fick jag en överraskning i brevlådan. Det var ett present kort från min pappa och hans sambo G på Ikea. Tusen Tack! Jag vet precis vad jag ska använda det till. Det kommer att gå till våran blivande Walk-In-Closet. Vi kommer använda oss utav serien Stolmen från Ikea. Det kommer att bli jätte bra tror jag. Ett plus med den här serien är att du kan utnyttja hela takhöjden då den går att anpassa i höjd. Våran blivande garderob är den gamla hall/ingången så mitt i är det en liten trapp. Takhöjden varierar mellan 215-270 cm. Vill du läsa mer om serien kan du klicka Här Kram Jennie