Det blev en ofrivillig blogg pause, men vi har haft så otroligt mycket att göra. Om ni tittar på det förra inlägget så kanske ni förstår. Vi började med utbyggnaden den 4 maj och sen rullade det på under nästan 6 veckor. J hade tagit semester för att hjälpa till på bygget då vi hyrt in två snickare från Hellgrens Allservice. Otroligt duktiga killar och man märkte att det hände stora förändingar varje dag. De sista två veckorna snickarna var här hade jag också semester och hjälpte till med det jag kunde, mest isolera och städa. Mina pappa kom också upp från skåne och hjälpte till TUSEN TACK! Men Även min Svärfar K har hjälp till otroligt mycket TUSEN TACK! till dig också. Det har även blivit en del strul längs med vägen t.ex de fönster vi tänkt ha från början bättre beg. Slutade med att vi fick panik beställa från Bygghemma istället. Men så här i efterhand är jag jätte glad för det. Huset fick en helt annan karaktär till det bättre!:) Nu har jag haft 2 veckor semester igen, det var tänkt att jag skulle måla fasaden men det regnar ju hela tiden! Det blev grått ändå med vita knutar. Färgen har vi köpt i gysinge. Det är slamfärg som vi blandar själv 20% grön umbra 80% vit slam färg. På knutarna är det vit linolje färg med 2% gröumbra. Jag har bara hunnit måla fasaden på en sida hittills men ni kanske ser ungefär hur det kommer att bli. Kram Jennie
Följ mig på instagram
5 år sedan

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar